reklama

Odtiene: sivá a hnedá

Cestou z práce ma prekvapil dážď. Začala som utekať, nevyhýbať sa kŕčovito mlákam, až sa mi myšlienky rozutekali a rozspomínali na prvý kontakt bretónskeho pobrežia a nás. Vystúpili sme z vlaku a všetko bolo čudné, neprímorské, tmavé. Domnelou cestou k nášmu miestu nás viedol francúzsko-guayanský černoch. Kráčali sme strnulí a ja som Boriskovi šepkala do uška, že sa bojím, že čo ak s nami niečo urobí, že čo ak nás zavedie inam, že čo ak sa k nám jeho kumpáni cestou pripoja. So vzrušujúcim pocitom, že sa pred tým cudzincom môžem takto poslovensky obávať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

Pršalo, lialo, nebolo vidno žiaden oceán, ani len jeho náznak, hoci som po tom veľmi túžila. Len mestečko, tiché, v pološerovom opare, ružové, kamenné, modré, labyrintové. Milé.

Tak mi to všetko pripomenul ten dážď a doteraz sa mi o tej francúzskej poézii sníva. Veď medové týždne, počkajte si nás...

Obrázok blogu

Realita

Ale pred tým všetkým, pred myšlienkami na zmoknutie a dážď bola bežná realita. Decká, ich reči, ich hluk, ich obrovské oči, obrovské strachy. Ich otázky, krása, otázky a krása.

Po dnešnom prvom sedení s malým J.: nádherný, veľké oči, tmavé vlasy, rozvedení rodičia, jeho strach. Sedíme oproti sebe a sme náramne krehkí. Obaja. Každý po svojom, s krehkosťou svojou vlastnou. Cítim to. Je v tom poézia aj neudržateľná realita. Spýta sa ma, či tu ešte niekedy príde.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„A chcel by si?"

„Ja by som rád."


Mená a ich priezviská

V obuvi sme vyberali vhodné a pekné topánky. Ťažko nájditeľná kombinácia. A v tom dievčatko, tá Veronika. Hovorím, že to je tým priezviskom zo série podobných môjmu. Mám rada mená a ich priezviská a keď si prezerám triedne knihy, zaujímajú ma viac ako známky. Krása a ľubozvučnosť tých priezvísk, a potom mojej sestre hovorím, ktoré by sa hodili k tomu môjmu, budúcemu. Ach, Bože, je to krásne.

Mám rada, keď sa po tebe vešajú sestrine deti, tá prostredná, ktorá, keď ma vidí vchádzať do dverí, spýta sa: a kde je Bojis. A potom tvoje tričko, na chrbte špinavé od čokolády. A ja si predstavím, čo s ním asi mohli robiť a poviem, nevadí, ja ti ho vyperiem. Rada, s láskou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes som sa na chodbe stretla s tou speváčkou, čo má ročnú Katku. Malú, rovnakú ako jej súrodenci aj jej rodičia. Podoba všetkých so všetkými. Minule som sa k jej mame a k nej prihovorila a dnes mi povedala: Katka má dnes rok, ty si tiež Katka, však?

A ja som sa vtedy veľmi tešila. On by sa ma spýtal, či som tú Katku chcela znovu ukradnúť a ja by som odpovedala: nie, ja by som si takú malú Katarínku chcela zadovážiť inak.

Katarína Bagoči

Katarína Bagoči

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Páčia sa mi životy detí. Zoznam autorových rubrík:  Kamienky v topánkeHrkálkyMaternity bluesLover of my soulMetamorfózy

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu