reklama

Večerná omša

Na večernej omši sme sedeli úplne vzadu. Naše bezpečné miesto, kde plakať je najmenej vzbudzujúce pozornosť, udierajúce do uší, rozptyľujúce sústredenosť tých, ktorí navštevujú chrám a chcú v ňom mať priestor pre ticho. Katarínka pomrnkávala, asi jej bolo smutno samej v kočíku, bez dotyku ľudských rúk, bez fyzických hraníc rodičov, vystačujúc si len s pohladeniami teplej deky a obkolesením striešky kočíka, ktorá nad ňou stojí a ona je v ňom ako v domčeku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Kňaz vtedy povedal: Je dôležité nielen veriť v Boha ale veriť Bohu. Tak, ako aj toto dieťa, ktoré teraz plače, no o chvíľu nájde oporu vo svojej matke.

A ja som to nepočula. Povedal mi to až neskôr môj muž (pri slove - muž, som sa pri písaní pomýlila a napísala namiesto neho, neviem prečo, slovo - život). Asi tá moja zaneprázdnenosť, nesústredenosť, kolísanie kočíka, pozeranie doň, snaha skoncovať s jej plačom, s jej nespokojnosťou, vziať ju k sebe, nakŕmiť ju, držať ju.

Omša sa končila a moje uši už navštívila bystrosť. Kňaz sa vrátil k tomu všetkému a ja som len počúvala:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

...tak ako aj toto dieťa, ktoré plakalo a jeho matka ho utíšila svojou láskou.

A ja som si vtedy povedala, ako málo stačí k tomu, aby boli moje činy, to málo (vziať dieťa na ruky, keď plače, je naozaj drobnosť), nazývané láskou.

Vďaka za pohladenie pre pochybnosti, či som dostatočnou matkou.

Obrázok blogu
Katarína Bagoči

Katarína Bagoči

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Páčia sa mi životy detí. Zoznam autorových rubrík:  Kamienky v topánkeHrkálkyMaternity bluesLover of my soulMetamorfózy

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu