reklama

Opojenie

Doma som našla dva detské šampóny for kids s vôňou hrušky a marhule, rozkvitnuté čerešne za oknom, čaj pre dojčiace matky, detský bylinkový čaj a vankúš voňajúci za dieťaťom, za dieťaťom vo veku kid, ktorý som chvíľu ovoniavala, potom som si naňho ľahla a okolo jednej ráno zaspala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Ráno som sa prebudila a hneď myslela. Nato, ako mi kňaz na spovedi povedal, že somto povedala úprimne, naozaj pekne úprimne, a ja som rozmýšľala, prečosa mu to tak zdalo, ako som tie vety skonštruovala, o čom bolo mojevyznanie a že keď som odtiaľ odchádzala, bola som o niečo ľahšiaa o slobodu ťažšia. Ako vždy. Doma som si dala ružový kvet do vlasov,ktorý som dostala na 17-te narodeniny a zo skrine vyhrabala rifle zozákladnej školy, teraz sa v nich pohybujem po dome, sypem do cesta na palacinkyškoricový cukor a myslím na Boha. Vlastne naňho myslím stále. Stále. Niečoako I am living for you. Láska,čo ma občas teší a občas zarmucuje. To, keď v utorok hovorilo Kataríne. Pýtala sa Kto som?Aon odpovedal Si tá, ktorá nie je a jasom ten, ktorý je.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A ten hlas, tá zvláštna láska, strašnetichá, láska, ako keď náročky zavolám mamke a spýtam sa, či sa na mňateší. Nepýtam sa, aby som vedela, ale počula, aby som počula: že váhaš.  Je v tom kúsok šibalstva. Ako keď som bola malá, maličkáa pýtala sa jej mami, a ľúbišma? A očakávala, čo mi na to odpovie. A teraz, práve teraz satoto mamka pýta ocka a hodí doňho vankúš. A potom sa to pýtam ja jeja tak sa to pýtame všetci seba navzájom. A tak sa všetci smejemea ja hovorím toto, presne na totosom teraz myslela.

Jej hlas je tichý, no stačí jeho ozvena.A tá moja hovorí nechápeš, ale dámti porozumieť všetkému, nevieš čo robíš, ale budeš robiť dobre, si pekná, sitaká pekná, robíš si starosti pre veci, ale ku mne sa neobrátiš.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cestou vo vlaku som si pripravovala témy prenašich, pre mamku a ocka, aby sme sa mali o čom rozprávať,o dievčati, čo ma pozývalo na návštevu do ich zámku a včera som ju videla sfotenú v časopise,o neurotických rodinách, o tom, ako ma tá prednáška zaujala,o type rodiny, v ktorej sa jeden člen podvedome onálepkuje akonositeľ patológie a v skutočnosti je on ten najzdravší. Hovorila somo tom v aute, v Tescu pred pultom so syrmi, keď som si vyberalaa nakoniec položila do košíka ten s vlašskými orechami. Hocikedy mazaplaví nežnosť, len taká, akoby som ho ňou zakrývala, hovorím tomu: objatiemyšlienkami, prikrývanie, ako perinka, ako ten pocit, ktorý mi raz M vyčítal,že som taká, že sa chcem mať dobre, pohodlná a ja som vtedy bola naňhovnútorne naštvatá a potom som mu ukázala, aká viem byť usilovná, keď somsa vtedy poobede, keď bol možno slnečný a unavený deň, učila na izbe,zatiaľ čo on sa vyvaľoval v našich perinách (Zuzkiných) ako doga, pijevodu z mojej misky (ako pre psa) a nohy mu vždy trčia z postele.Sme tam ako jedna rodina. Zuzka, ja a moji kamaráti a jej kamarátka.Proste sa tam máme všetci radi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bola nedeľa. Stála som v šatácha topánkach na balkóne a hrýzla červené jablko (ako Eva). Celý deňsom bola v šatách, smiali sa zo mňa, že som vždy pripravená, bola somv nich celý deň, hoci som nikam nešla. Sedela a písala somv nich prácu tomu lenivému vagabundovi, zatiaľ čo on sa mi pokúšalnadvihovať sukňu. Bola som ako také dievčatá, čo sa okúňajú a kričia prestaň, prestaň, no oni to vlastnechcú. Potom som v nich poobede zaspala a kašľala na všetkýcha všetko. Vonku lietalo to biele chlpaté neviemčo a ja som sihovorila som taká istá, som presne takáistá, len to vyzerá inak, lebo sa veľa ovládam. Hovorila som si, ženespútanosť priťahuje, je fascinujúca, že každé zlo musí pritiahnúť iné dobroa dobro každé zlo. Už dvakrát som si na omši hovorila takto nie, takto to ja nechcem, som nahnevaná a moje srdce budeživé, odbojné a živé, som vyprovokovaná a táto ostrá nežnosť spôsobípohoršenie.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

 

Katarína Bagoči

Katarína Bagoči

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Páčia sa mi životy detí. Zoznam autorových rubrík:  Kamienky v topánkeHrkálkyMaternity bluesLover of my soulMetamorfózy

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu