reklama

Céder

O desať rokov staršia kamarátka s krásnymi deťmi mi pošepkala: váž si ho, má veľa dobrých vlastností, od začiatku som to videla, je krásne, že pri rozhodovaniach berie ohľad na teba.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

A ja len prisviedčam, áno, viem, som vďačná za muža s milovanými pehami, pehy ako šibalské hračky dieťaťa, rada sa naňho pozerám zblízka, skúmam jeho tvár, svetlú tvár, jeho telo je céder, tiahnuci sa brečtan, každý kúsok je mi milý, hoci ho ešte celého nepoznám.

Hovorím si, ako je málo tých, ktorí sa so mnou tešia. Prejavia radosť z môjho tešenia. Akoby sme na seba navzájom pozanevierali, poskrývali sa do svojho vlastného zranenia, stiahli chvosty a obžierali svoje vlastné kúsky mäsa. Možno im všetkým krivdím a možno to nie je tak. No táto žena ma vytŕhla z tohto už dlho trvajúceho sklamania. Tešila sa. Prejavila sa. Vo svojej radosti bola čistá ako biela perina.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz som (už opäť) chorá. Ledva rozprávam, ledva odpovedám. No napriek tomu som cez víkend nedokázala ostať v posteli a liečiť sa. Ťahali ma subjektívne nákupné povinnosti (bielizeň, silonky, brošňa), silné túžby, impulz hýbať sa. V daždi sa pod jedným dáždnikom prechádzať. V práci pijem extrémne silný zázvorový čaj a nevládzem rozprávať, no aj tak sa prihováram drobátkam a oni mi na oplátku vytvoria kružnicu okolo stehna. Objímu ma.

Mám rada tieto objatia. Je sa tomu čo čudovať? Nie je sa. Pri narodení som bola z brucha vybratá, nie vyliahnutá, a tak som prišla o prvú skúsenosť prirodzeného pôrodníckeho objatia. Preto si to teraz doháňam a tak rada objímam, sa objímam, som objímaná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A mám aj rada písať. Pre seba, pre teba, pre tých, ktorí si ma sami objavia. Písať o tom, ako ti teraz idú rôzne pomenovania, mená, ktoré mi dávaš a stále ma tak životvorne prekvapia. Toto je príklad:

„Ty si moja chuťovka. Taká na jedno zahryznutie a ham."

„Ľúbil by som ťa, aj keby si vážila osemdesiat. Bolo by ťa viac. Ľúbil by som ťa dvakrát viac. Bolo by viac teba."

„Si moje veľkonočné kuriatko, v ktorom sú veľkonočné vajíčka plné života."

„Ty si môj súbor."

Čoho?"

„Toho najlepšieho."

A mne dnes napadlo, že som tvoja naturália. Od šestnásteho júla vždy znova a znova (po)užívateľná.

Biologicky r-e-c-y-k-l-o-v-a-t-e-ľ-n-á.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No a dnes som sa dozvedela, že céder je mohutný ihličnatý strom s veľkou majestátnou korunou.

Tak si aj môj libanonský céder a ja tvoja libanonská dolina.

Obrázok blogu
Katarína Bagoči

Katarína Bagoči

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Páčia sa mi životy detí. Zoznam autorových rubrík:  Kamienky v topánkeHrkálkyMaternity bluesLover of my soulMetamorfózy

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu