reklama

Snežienky a krvácanie

Keď som odtiaľ odchádzala, triasla som sa a nevedela som či zo zimy, či z toho, čo je vo mne. Udalosti posledných dní mi teraz pripomína Snežienka, detská pieseň upokojujúcej smutnej melódie, zvučiaca nie ako jar, ale akési pochovávanie, rozlúčka a potom zakývanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Udalosti, ktoré sa stretli v dvoch dňoch a pri svojom vzájomnom strete spôsobili roztržku, komplikovane spojiteľné kombinácie, ktoré nám dávajú pocítiť, že ako ľudia v nich momentálne nemôžeme nájsť zmysel.

Nadpozemský fór, radostný kameň, hádanku, oriešok, po ktorom chceme buchnúť, nech praskne a prinesie prekvapenie.

Snežienka, ktorá kvitne práve teraz, na studenej a ostrej hrane a proste toto je jej život, jej údel, jej krehká krása, mohla by z toho chladu krvácať, no ona žije, a pozor, pozor, niečo nám zvestuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcem ti Bože ďakovať za cesty, ktoré ma priviedli za pánom J. Za jeho dušu. Za to, že pozná podrobnosti tej mojej. Cez jej zakrvácanosť videl ďalej. Že o mojej zakrvácanosti hovoril vždy krásne, Bože môj, len ty vieš, ako krásne.

Zdá sa mi, že nech sa postavím ku komukoľvek, ostanem na hrane, zmiznem, smerujem odneviekam a pokračujem nikde. Krehkým a krásnym stvoreniam, silným a životaschopným, že tieto vyhranenia nehovoria o mne. (No je krásne, že takí ľudia sú a že k nim z mojej strany môže vychádzať obdivovanie). Spýtala som sa svojho muža, ako je možné, že ma tak miluje, a on povedal, že manželstvo je veľké tajomstvo (a preto toto pochopenie v sebe neobsiahnem).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Raz som si cestou z práce hovorila, že by som v sebe chcela mať miesto, kam by som si chodila pre chlácholenie, kde by som samu seba hladkala, dodávala si nádej, miesto, ktoré nesúsiví s ničím, čo je vonku, ktoré nemá súvis s láskou človeka, nezávisí od nej. Kolísku, do ktorej by som sa uložila a nikto by o nej nemusel vedieť. Hovorím si, že možno práve pán J. vykopal vo mne jamu pre takéto miesto, pre také prežívanie a jeho slová sú len pupočnou šnúrou, ktorou k sebe môžem posielať živiny.

A ja len hľadám silu a tvar rozkazovacieho spôsobu od slova rásť, aby som niečomu v sebe povedala, že ak chce - nech rastie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Katarína Bagoči

Katarína Bagoči

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Páčia sa mi životy detí. Zoznam autorových rubrík:  Kamienky v topánkeHrkálkyMaternity bluesLover of my soulMetamorfózy

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu