reklama

Koník a život v brušku

Dnes v noci, len taká vďačnosť nad týmto dňom. Ráno, ktoré celé pršalo, a ten čas, keď sme si s Katarínkou sedeli na opierke gauča a pozerali za oknom na mokro, bágre, ktoré chcela vidieť, tie pracujúce stroje, ktoré nám chystajú za oknami pekné miesto, jej hračka, koník, ktorý sa s ňou rozprával mojím hlasom a ona mu hovorila o živote za mojím bruškom, o živote v ňom, že sa v ňom dalo hojdať, že sa v ňom šmýkalo, o šmýkačke v ňom a plávaní, o vode v ňom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

A ja som večer zatúžila po nebi, po živote v ňom, po živote za mojím životom.

A potom si spomínam na okamih, keď som bola ženou pracujúcou a ona sa na mňa prikvačila, objala ma tak, akoby sa vtedy pohol život. Silno, ľúbezne, láskavo.

Spomenula som si na slová blízkej ženy, ktorá mi povedala, že ľudia si myslia pekné veci, aj keď o nich nehovoria.

Život je niekedy skrytý, tak veľmi skrytý, až sa zdá, akoby ho ani nebolo. A pritom, koľko hojdania je za touto skrytosťou...

Potom sme šli von. Dážď je dobrý. Je dobré poskytnúť svojmu telu kontakt s nepohodou, s premoknutosťou, sychravosťou, poskytnúť telu všeličo, mokro a vietor, zimu lezúcu po krku. Byť prikrytý teplou perinkou od nôh až po hlavu je sladké, opojné, až z toho zaspať a necítiť...Lenže, otvoria sa dvere a povedia si: v tejto miestnosti niet nikoho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hovoríme čo bolo, snívame o potom, zatiaľ čo koník rozprávajúci mojím hlasom mi šepká celkom tíško: táto chvíľa je tvoj život, počúvaj to dieťa, drž ho, sleduj ho, pozeraj sa s ním cez okno, nesnívaj, čo všetko by mu ešte dalo, keby si mu poskytla to alebo ono...

a potom mu porozprávaj o mieste, kde sa dá hojdať a šmýkať aj vtedy, keď vonku prší a je sychravo. Zahrajte sa v teraz a všimni si, že hoci mu jeho smiech neohrozuje život, predsa pri ňom lapá po dychu.

Obrázok blogu
Katarína Bagoči

Katarína Bagoči

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Páčia sa mi životy detí. Zoznam autorových rubrík:  Kamienky v topánkeHrkálkyMaternity bluesLover of my soulMetamorfózy

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu