reklama

Asymetria

Dojedla som večeru a premýšľam, ako ma dnes v električke štípala bolesť, duša stmievajúca sa v rozpálenom oleji, v ktorom som sa vymáčala a potom na to zabudla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu
(zdroj: net)

*Pod povrchem života každého z nás, zvláště těch zralejších, stále zůstává neutuchající pocit bolesti. Můžeme ho ignorovat, zakrýt, opatřit jinou nálepkou nebo utopit v záplave aktivity, ale ani pak nezmizí. A to z dobrých důvodů; byly jsme totiž určeni k životu v lepším světe, než je tento. Bolavá duše nesvědčí o neuróze nebo duševní nedospělosti, nýbrž o realismu.

Nuž, tak som asi neneurotická, zrelá a duševne dospelá.

A štípanie aj tak neprestáva...

Neviem to presne popísať, nemôžem spať, lebo tak prichádzam o život, ktorý som si predtým neodžila. Nezrelá a putujúca v neprebádanej ženskosti, prehŕňam sa vo vode, ktorá má farbu, má, lebo ja som si ju takú urobila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemôžem spať, lebo na spánku sa mi priživuje ten zarastený zálesák v pásikavom svetri, fascinuje ma tá naturálnosť, fascinuje ma a ja nemôžem ani nespať. Možno ani nevie, že nejaká kučeravá vôbec žije.

Vždy si myslím, že sa po omši vytratím a poskladám do šperkovnice, v rukách si poprehŕňam striebro, čo zo mňa opadalo, obmotám sa okolo prstov, krku a tou stužkou, čo mi veje zo srdca si skrotím vlasy, pre teba, zviažem a potom sa ti ukážem. Taká. „Hravá a rozhádzaná na všetky strany".

Ako sme tak stáli obďaleč, chalaniská si mysleli, že tá slečna pozerá na jedného alebo druhého. Asi sa mýlili, lebo pozerala na mňa, určite, lebo dva dni predtým som jej hovorila o zálesákovi a asi si myslela, že on je jeden z nich. Ako sa vie človek mýliť..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dal mi pomaranč, ktorý nazval Mandarínka a čokoládový puding, lebo som bola hladná a on mal plnú tašku. Vykrajovala som si zo šľahačky kruhy, ako folklór, aké sladké a domovské. Východné oči, ktoré sú „náhodou zaujímavé a iné a tu asymetriu si všimneme len my, doktori." Nie moji milí, Anna mi už dávno predtým povedala, že vyzerám rusky.

A vôbec, vybavia mi gynekológa. Zatiaľ čo sme sa rozprávali, či je tá bolesť lokalizovaná v okolí slabín, či v centre alebo viac doprava s prstom na „tom" mieste, okolo prefŕčal náš kňaz. A úsmev.

Dnes. Deväť minút po deväť tridsať. Z nosa mi tečie voda ako decku. To, že som príliš a primálo ma znepokojuje.Zrazu utíchnem a všade, kde sa pozriem je nechutný neporiadok, chaos, v duši, v sebe, na mne, okolo. Zrazu mi ide na nervy celá moja bytosť, neposkladaná, nesúvislá, vytrhnutá z kontextu. Kontext harmonického akordu, durového, a teraz si zahráme trio?kvarteto? Ja jeho, on mňa, on mňa, ja jeho nie. Ľudské vzťahy sú fraškou, iróniou, falošným tónom, lebo aj keby ich desať bolo harmonických, jeden to vždy pošpatí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chcela by som mať pôvabné nohy. Také, čo utekajú ohlasovať pokoj.

*Uvnitř: Larry Crabb

Katarína Bagoči

Katarína Bagoči

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Páčia sa mi životy detí. Zoznam autorových rubrík:  Kamienky v topánkeHrkálkyMaternity bluesLover of my soulMetamorfózy

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu