reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Katarína Bagoči

Katarína Bagoči

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Páčia sa mi životy detí. Zoznam autorových rubrík:  Kamienky v topánkeHrkálkyMaternity bluesLover of my soulMetamorfózy

reklama

Kamienky v topánke

Zobudiť sa a byť matkou

Katarína Bagoči

Zobudiť sa a byť matkou

Chcela by som sa teraz vyplakať zo svojho života, ale neviem kde mám začať, ako mám o tom písať, tak som sa rozplakala len tak dostratena, mysliac na svoje veselé, radostné dievčatko a jej nežného otca. Nechal ma doma a vzal ju so sebou, aby som si oddýchla (samej pre seba povedané: aby som sa mohla do sýtosti vyplakať), no ja možno neurobím nič, nič pre to, aby som svoj smútok chytila do rúk a poriadne ho nakopala, len ho v sebe nechám stáť, kričať, prežívať, volať a čakať, kým sa vrátia a ja budem zase tak úpenlivo túžiť byť matkou, ktorá dáva život, ktorá sa otrasie, preberie, lebo túži svoje dieťa vidieť prekvitať v prijímaní života, dávať jej život plný svetla, hoci ho sama taký často nedokáže vnímať, aké smiešne, aké úbohé a veľké, aké rôzne to len dokáže byť podľa toho, ako sa na to budem pozerať.

  • 13. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 351x
  • 10
Trochu žiaľu do tohto slnečného dňa

Katarína Bagoči

Trochu žiaľu do tohto slnečného dňa

Zdá sa mi, že nemám veľa času na to, aby som si mohla do sýtosti požialiť. Dieťatko spí a môže sa kedykoľvek zobudiť. A napokon, keby tu aj dieťatka nebolo,  veľa času nie je to, čo je moja nutnosť, moja potreba, nie je to žuvačka, ktorú potrebujem natiahnuť, aby som mala pocit, že sa rozprestieram.

  • 12. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 417x
  • 2
O radosti

Katarína Bagoči

O radosti

„Mama, mama", počujem za svojím uchom zvolávať práve prebudený hlások o štvrť na osem v posteli, túžiaca ešte aspoň po hodine, dvoch spánku. Telíčko, ktoré spalo skoro celú noc so mnou, vedľa mňa, až sa na mňa napokon nalepilo. Raz, dvakrát, trikrát...nerátam to už tak dlho.

  • 5. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 575x
  • 0
O nádeji a jednej otázke

Katarína Bagoči

O nádeji a jednej otázke

Chytil si ma smútok. Ako sa chytajú motýle do siete, bystro a šikovne. Lenže ja nie som motýľom, len  obyčajnou ženou, čo chodí po zaprášenej zemi, a tak si ma chytil smútok celkom prozaicky. Vystupňovaný pod prúdom čistej, sviežej, kúpelňovej vody až na strach, čo bude, ako budem žiť, ako sa z neho vyzujem. Myslím na včerajší sen, tá známa téma, ten známy námet, zomieram a cítim, že je to tu, môj koniec, čakanie a zvedavosť, aké to asi je, zomierať a cítiť to na tele, fyzicky, bolestne, zahanbene, v sne si skúšam, ako sa asi človek cíti, keď umiera tragicky, keď vie, že o chvíľu vybuchne, vzbĺkne alebo, alebo čokoľvek také, také ťažké, také zlé. Čakala som a ďalej už neviem.

  • 24. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 314x
  • 2
29. november

Katarína Bagoči

29. november

Osviežiť sa studenou vodou o ôsmej ráno a veľa piť, lebo dnešok možno bude omámený, spomalený, s trasľavými  miestami v duši, s náznakmi triašky. A povedať to dieťatku: „dnes asi budem takáto."

  • 29. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 352x
  • 5
reklama
Mlčanie/Žena s dáždnikom

Katarína Bagoči

Mlčanie/Žena s dáždnikom

V noci sme si unavení ľahli a on povedal: zajtra pôjdeme na výlet a budeme sa rozprávať. Ráno som sa zobudila a z oka sa mi vytisla slza, ťažká a úmorná ako kvapka z vyšťaveného citróna.

  • 18. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 494x
  • 6
Snežienky a krvácanie

Katarína Bagoči

Snežienky a krvácanie

Keď som odtiaľ odchádzala, triasla som sa a nevedela som či zo zimy, či z toho, čo je vo mne. Udalosti posledných dní mi teraz pripomína Snežienka, detská pieseň upokojujúcej smutnej melódie, zvučiaca nie ako jar, ale akési pochovávanie, rozlúčka a potom zakývanie.

  • 2. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 390x
  • 0
Razenie ciest

Katarína Bagoči

Razenie ciest

Ráno som sa zobudila a pri posteli vidím stolík. Na stolíku pripravené, čo potrebujem pre dnešný deň: šípkovo-ríbezľový čaj vo veľkom porcelánovom čajníku, balíček hygienických vreckoviek s jahodovou arómou, kôpka knižiek s pestrou tematikou a ľúbivý lístoček. Prikrytá dvoma perinami. Tak som sa našla ráno, toto som po prebudení videla ako prvé.

  • 18. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 330x
  • 4
Rozbitnosť

Katarína Bagoči

Rozbitnosť

Včera bol taký mojkací deň. Aj kolegyňa to tak mala. Tak sme si tie deti brávali, túlili, bozkávali, hovorili im, čo si o nich myslíme, nevedeli sme sa na ne vynadívať. Každé z nich je iné, až sa zdá, že tie rozdiely, osobitosť a svojskosť vidno viac na nich ako na dospelých.

  • 17. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 336x
  • 2
Rozptýlenie

Katarína Bagoči

Rozptýlenie

Všetko nech má svoje miesto a ak nie, nech to prijmem. Nech sa vyprší (ak potom prestane), čaj nech chladne, aby z neho jazyk nebolel, obed na zajtra pre muža nech je uložený v chladničke, nech neskysne, s radosťou ukuchtený, okorenený precízne, nech má každý bod prípravy svoj čas, nech má svoj život.

  • 9. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 331x
  • 2
reklama
Sústreď sa na nemyslenie

Katarína Bagoči

Sústreď sa na nemyslenie

Tak som si povedala, že aj ja si pripravím krupicovú kašičku, lebo sa v toto ráno hodí k mojej duši ako doplnok, k jej potrebám, túžbam, nedostatkom, obvineniam, výmoľom a práve keď padlo toto rozhodnutie, jasne svietilo jasné slnko.

  • 3. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 388x
  • 3
Beh lesom

Katarína Bagoči

Beh lesom

V pondelkové veľkonočné ráno som nakrájala a vložila zeleninu do polievky a odišla do lesa nad naším sídliskom behom. Skôr, než ma postihne poludňajšia márnivosť, skôr, než sa slnko na sklonku dňa zaoblí, že sa po ňom len tak skĺže povrchnosť, než ma dolapí súhrn tých známych myšlienok, takých nepodstatných pre môj život.

  • 26. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 358x
  • 2
Vintage

Katarína Bagoči

Vintage

Minule sa mi zdalo, že ma niekto cisárskym rezom vyberá z maternice. Niečie láskavé, opatrné ruky. Intímny moment duše. Že som škvŕňa v matkiných útrobách a je ma treba von. Narodiť sa, vyliahnuť. To je jedno, len nech už prídem a obývam tento svet. Na srdce mi vyšil vintage čipku a povedal: „Neustále sa vracaj, vracaj sa k tomu, čo už má svoj vek, čo je už v tvojom srdci staré, no stále živé, k tomu, čo neumrie."

  • 22. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 420x
  • 2
Cykly. Červená.

Katarína Bagoči

Cykly. Červená.

Vyrobila som si dnes v predstave teplo, silnejšie než je dnešná predpoveď počasia, aby som do tohto dňa mohla vykročiť mladistvo červená. Taká som vošla do dverí starších kolegýň, ktoré zmenili tému, s ktorou som za nimi prišla a spýtali sa, kde sú tie časy, keď oni boli také, ako ja teraz.

  • 8. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 055x
  • 6
Silná

Katarína Bagoči

Silná

Pri otvorenom okne a bzučiacich deťoch za ním si zapisujem a vyberám úlohy pre tých, ktorí trpia špecifickými poruchami učenia. Na krku mi visí rozkvitnutá ruža (s farbou broskyňového pudingu). Prívesok, s ktorým sa sem-tam zahrávam. Tikajú hodiny, nechali sme deti nadesiatovať sa, aby som s nimi potom mohla pracovať.

  • 6. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 411x
  • 1
reklama
Podvečer

Katarína Bagoči

Podvečer

Dopila som podvečernú kávu z bodkovaného hrnčeka. Dalo by sa povedať, že v každom hrnčeku chutí inak. Je to ako s tvarom cestovín. Rovnaké zloženie, iný tvar, rôzny zážitok.

  • 5. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 319x
  • 4
Zaplakať

Katarína Bagoči

Zaplakať

S mamkou si vymieňame esemesky. Moja zvráskavená, ani nie 160-centimetrová babka bola bytosť, ktorej jemnosť a citlivosť si uvedomujem až na tieto moje mladodospelé kolená. Dedko, jej muž, hocikedy bez problémov zaplakal, keď ho dojala nejaká dávna srdcová záležitosť, najmä radosť. Dedko zvykol plakať najmä z radosti. Ocko plače pri Modré z neba. No a o týchto našich kedykoľvek-a-kdekoľvek zaplakaniach sme si povymieňali esemesky s mamkou.

  • 25. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 519x
  • 2
Kakao

Katarína Bagoči

Kakao

Už sa mi pripravuje večerné kakao do bodkovaného hrnčeka. Dokonalá večerná bodka a prikrývka. Ešte ráno som ale písala, že moja duša chutí ako biely jogurt, že sa tak cítim. Že mojej duši je presne tak. Táto nechuť však robí nehu v žalúdku. A som uvedomelá a skúsená, aby som vedela, že aj táto (ne)chuť duše má rovnaké vlastnosti, a že takto vypustená do sveta, budem nežná. Áno, budem nežná.

  • 9. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 404x
  • 2
Utešená disharmónia

Katarína Bagoči

Utešená disharmónia

Upratujem, vysávam, zvyšujem hlas, plačem, mrnčím, kekeším sa, túlim sa, maznám, zobúdzam sa už s priam nalinkovanými pocitmi, a potom ich zdieľam. Sníva sa mi o zháňaní šiat a kľučkovaní medzi električkovými koľajami bratislavského mesta a potom sa aj tak nestihnem vydať.

  • 2. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 467x
  • 2
Obliecť sa

Katarína Bagoči

Obliecť sa

Dnes sme sa s deťmi celkom fajn zasmiali, keď sme vyrábali postavičky z rozprávky. Naše ruky pracovali s červenou látkou, lepidlom, bielou vatou a plastom. Naše ruky a nápady boli značne nemotorné, míňali sa cieľu, stierali sa medzi nimi rozdiely, že by v tej zmesi rúk a smiechu človek nerozoznal ruku dieťaťa od ruky dospelého.

  • 9. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 051x
  • 11
reklama
SkryťZatvoriť reklamu