reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Katarína Bagoči

Katarína Bagoči

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Páčia sa mi životy detí. Zoznam autorových rubrík:  Kamienky v topánkeHrkálkyMaternity bluesLover of my soulMetamorfózy

reklama

Kamienky v topánke

Byť krajinou

Katarína Bagoči

Byť krajinou

Potulujem sa bytom ako bezbranná obeť ukáznených výrokov typických pre moje vnútro. Keď nie jeden, tak druhý. Striedajú sa alebo prelínajú. Majú svoj vlastný život, každý z nich svoje poslanie, svoju spoluprácu, až kým ma nevrátia do obdobia mojich menších rokov a k správaniu k nim príznačnému. Vtedy zvyčajne musíš prísť ty a zakročiť, zatriasť mnou tým najjemnejším spôsobom, zatriasť mnou tak, ako sa trasie zasneženou krajinou v sklenenej guli s vodou.

  • 12. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 779x
  • 7
Metafory

Katarína Bagoči

Metafory

Metara 1. - Tiaž Na brehu rieky Hron som si ľahla na tvrdé kamene. Spýtal sa ma, prečo takto ležím, či to robím, lebo to chcem, chcel vedieť čo to znamená, tušil, že tým niečo myslím, šípil za tým viac. A ešte som si rukou zakryla oči, lebo som sa chcela skryť. Pred ním, pred sebou, pred tým, čo sa vo mne vtedy dialo.

  • 4. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Čo to so mnou robí

Katarína Bagoči

Čo to so mnou robí

Bola sobota, keď som s tvojou mamkou ostala sama. Práčka priadla, zobudila som sa na obed, na stôl položila papiere s cudzojazyčným textom. Myslela som, že z toho niečo bude, nejaký výsledok, kus mojej práce, ale nie, tvoja mamka veľa rozprávala, tak som tie papiere nechala tak.

  • 15. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Nadbytočné?

Katarína Bagoči

Nadbytočné?

Predtým, než som povypínala všetky okná na monitore, povedala som si - treba žiť. Teraz, keď je január, nevábne počasie, ospalé poobedie, zelený čaj bez cukru, ktorý prelieva moje vnútorné prostredie, valí sa ním ako človek a voda tobogánom. Valí sa mojím bruchom a mojou hlavou prebehne mierny vulgarizmus, nevyslovím ho, veď na čo, pre efekt? Ostane vo mne, ako prirodzený výplod divej duše. Aby som si spomenula na tvoje slová, že nie všetko, čo sa do mňa dostane je moje. Tie tvoje slová, o ktorých potom rozmýšľam, aby som nehľadala to, čo už mám, lebo to nikdy nenájdem.

  • 8. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
Identifikácia

Katarína Bagoči

Identifikácia

Vstala som a znovu som si ľahla. Mimo periny už nie je teplo a na pohľad z okna som si povedala: už to tam dnes pekne nevyzerá.

  • 25. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
reklama
Už sa teším na ráno

Katarína Bagoči

Už sa teším na ráno

Už sa teším na ráno. Mám rada tieto prechody vedomia-bdelý stav, polospánkové prešmyčky, zabudnutie  a opäť prebudenie. Keď sa všetko zastaví a potom opäť ožije. Mám rada aj to, že keď mi napadne smutná myšlienka a v jednej chvíli na ňu zabudnem, prídem na to, že keď je zabudnutá, je to rovnaké, ako keby ani nebola.

  • 24. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 357x
  • 7
Šupka z pomaranča

Katarína Bagoči

Šupka z pomaranča

Predtým som si myslela, že boj muža o ženu je v tom, že si ju uchmatne a potom ju má. Že celý ten zmysel je v dosiahnutí, získaní, vybojovaní a potom spolu žijú. Dosiahnutí, uchmatnutí, vybojovaní.

  • 13. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
Ako šafránu

Katarína Bagoči

Ako šafránu

Doumývala som kúpeľňu, vo veciach, ktoré robím, sa objavuje symbolika, telo a duša si podávajú ruky, sú spriaznené, neunikajú od seba. Pamätáš? Hovorila som o tom, čo pre mňa znamená predstava - stratiť sa z povrchu zemského. Chcela som, aby si to nebral vážne, predstavy upokojujú, nie riešia.

  • 26. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Dobré ráno boje

Katarína Bagoči

Dobré ráno boje

Ráno sa zobudím a poviem: dobré ráno útoky, dobré ráno boje. Bojové pole je pripravené, bojovník ešte spí. Včera sme si otvorili šampanské a čľupli doň jahody. Oslavujeme, čo sa dá. Kým ešte žijeme, kým ešte môžeme vnímať. Moje srdce je miesto, o ktoré treba často bojovať. Je to priestor, o ktorý sa treba báť.

  • 24. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
Mirabelle

Katarína Bagoči

Mirabelle

Trochu ma pobolieva brucho. Trochu som s tým zmierená, trochu nie. Snažím sa rozprávať o tom čo prežívam. Preto, aby to so mnou nebolo ťažké, aby som nepodliehala túžbe byť oddelená od okolitého sveta. Napríklad tak, že pôjdem spať, keď väčšina ľudí vtedy bdie.

  • 19. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
reklama
Spánok

Katarína Bagoči

Spánok

Prišla som na izbu taká akási pripitá, z jedného malého plastového pohárika vianočného punču. Tým čo boli na izbe - spolubývajúca a moja návšteva - som povedala „čaute, ja som asi opitá, a potom, potom, keď som sa umyla s jedným z mojich sprcháčov s vôňou ako misa ovocia, som zaľahla a tvrdo zaspala. Návštevu som tak možno nepriamo vyhnala, ale to nevadí. Návšteva je u nás už ako doma, a je už tak vycvičená, že prichádza, aj keď ja práve nie som doma.

  • 3. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 525x
  • 13
Nadmiera

Katarína Bagoči

Nadmiera

Sedím so zatiahnutými žalúziami a je mi tak dobre. Okrem toho mi je ešte horúco, nekonečne horúco a zdá sa mi, že všetko vo mne teraz bije rýchlejšie; srdce, krv v cievach, aj tie úvahy o pondelkoch, ktoré v tomto semestri začali tak príťažlivo a nebezpečne, ako výzva, či vyjdem s pravdou von, ako výzva, že s ktorou pravdou vyjdem von?

  • 11. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Chladno, chladno, teplejšie

Katarína Bagoči

Chladno, chladno, teplejšie

Prišla som na svoju internátnu izbu a tam: chlad. Chcela som, aby tam bolo aspoň niečo z toho, čo som práve chcela: teplo, internet alebo človek, no bola som tam sama so svojimi pár farebnými vecami, kvapkaním dažďa za oknom, nehrejúcimi radiátormi a myšlienkami: čo ako kedy kto príde čo bude zajtra, koľko sa nájde pohladení.

  • 19. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Efekt chrobáka

Katarína Bagoči

Efekt chrobáka

Včera ráno mi došla sms, že doma katušku všetci ľúbia. Musela som sa preto zobudiť. Musela som si preto spomenúť aj na ďalšie prejavy lásky, aby mi bolo ľahšie premaľovať ten obraz.

  • 10. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 29
Fotografie

Katarína Bagoči

Fotografie

Na zemi, posteli, stole a gauči sa povaľuje Freud a iné psychoanalýzy, niekedy to okoloidúcim vadí a chcú moje veci vysťahovať, vysťahovať ma a dať mojim veciam súlad, urobiť z mojich povaľujúcich sa myšlienok kôpku. No ja to nedokážem.

  • 3. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
reklama
Vlnyvlny

Katarína Bagoči

Vlnyvlny

Keby si teraz niekto sadol do mojej duše, mala by tvar mora, brehu pri ňom, teplého piesku na ňom, sedel by na zadku s rozkročenými nohami tvárou k tomu moru, objímal si členky a pozeral na vlny. Teraz tam tak vyzerá, sedím s vytržením, ktorá vlna príde bližšie, ktorá sa dotkne chodidiel, či ďalšia bude odvážnejšia, flešbeky a sklony myslieť si, že more za obzorom končí.

  • 29. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Satin care

Katarína Bagoči

Satin care

Sušia sa mi tričká na balkóne, veľmi rada periem, ten pocit, keď sa špina stráca, stráca z čohokoľvek, keď sa čistia motívy a túžby, aby som napokon zistila, že sterilita zatvára, zatvorená v sebe, zakonzervovaná a mĺkva, rozkladajúca sa vo vlastnom cukre, bolí ma hlava, počúvam ozveny prekypujúcej minulosti, kvapkanie vody v jaskyni, ohlušujúco tiché a nepatrné, uzatvorenosť a nepriedušnosť vlastných chcení,

  • 9. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
Ako skákanie broskýň

Katarína Bagoči

Ako skákanie broskýň

Už v tom viem chodiť, už mám o desať rokov viac, už to teda nemôže byť také ako vtedy. Viem v tom chodiť. Nepatrne verím, že keď sa človek vykúpe v parádnej bolesti, stane sa dieťaťom radosti. Začne dávať aj z ničoho, ba viac, sám sa stáva radosťou.

  • 18. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Sny vo výpredaji

Katarína Bagoči

Sny vo výpredaji

Znova sa zobúdzam a nebudem prepokladať, že dnes bude inak, aj keď včera prišlo oslobodenie, len malá chvíľa a v nej pol sveta, pol dňa zamoreného niečím neprístojným, mojou citovou históriou, ktorá nikdy nemala kožu, pokožku, ktorá by ju chránila, hriala, bola ňou najintímnejšie obtiahnutá, telo na tele, nikdy, prišla chvíľa, keď sme stáli oproti sebe a bol tam ten ostnatý pocit, ktorý mám pri tých, ktorých neviem mať tak rada, ako by oni chceli, ostnatý plot sa zrazu roztopil, lebo  sme si vystačili s maťSaRádPoSvojsky, my sme ho prekročili, my, a mňa prekročil tieň úzkosti, keď mi odosobnene povedal, že „keby vedel aká si, tak by vedel o čo prichádza.

  • 12. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 30
Rozprestrieť sa na saronských rovinách

Katarína Bagoči

Rozprestrieť sa na saronských rovinách

Celý deň sa potkýnam o sny, zakopávam o ich kľúčne kosti, o ich hnusnú vychudnutosť, suché kosti čo tak hrkotajú, ja ich škrtám a potom opäť chcem, opäť ich živím, nech mi, prosím, neumrú. Je infantilná, tá roztrasenosť života, jem jahody, možno mi nafarbia dušu, možno načerveno, jem jahody a chcem ich vitamíny, nech sa mi dávajú a živia môj život. Sedím v päťke a sme akosi dlho v tuneli, tak dlho, ako sme ešte neboli,  nechcem sebou veľmi zatriasť, nech sa opäť neroztrúsim, vonku dievča líže zmrzlinu, zmrzlina je krásna, purpurovopomarančová, má takú farbu, takú farbu má.

  • 1. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
reklama
SkryťZatvoriť reklamu