reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Katarína Bagoči

Katarína Bagoči

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Páčia sa mi životy detí. Zoznam autorových rubrík:  Kamienky v topánkeHrkálkyMaternity bluesLover of my soulMetamorfózy

reklama

Hrkálky

Koník a život v brušku

Katarína Bagoči

Koník a život v brušku

Dnes v noci, len taká vďačnosť nad týmto dňom. Ráno, ktoré celé pršalo, a ten čas, keď sme si s Katarínkou sedeli na opierke gauča a pozerali za oknom na mokro, bágre, ktoré chcela vidieť, tie pracujúce stroje, ktoré nám chystajú za oknami pekné miesto, jej hračka, koník, ktorý sa s ňou rozprával mojím hlasom a ona mu hovorila o živote za mojím bruškom, o živote v ňom, že sa v ňom dalo hojdať, že sa v ňom šmýkalo, o šmýkačke v ňom a plávaní, o vode v ňom.

  • 18. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 422x
  • 0
O bielom mesiaci

Katarína Bagoči

O bielom mesiaci

Ráno, niečo po ôsmej a ešte nie pred pol deviatou sa Katarínka stojaca v kuchyni pozrela smerom k oknu, pomedzi žalúzie a oznámila:

  • 28. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 395x
  • 0
Na konci toho všetkého

Katarína Bagoči

Na konci toho všetkého

Ráno o pol siedmej som začula štrngot kľúčov. Pomyslela som si: o chvíľu sa otvoria dvere a do nich vstúpi môj muž, ktorý si isto niečo dôležité zabudol. Katarína precitla, prebrala sa na ten nečakaný zvuk a keď vstúpil do spálne, potešila sa pri pohľade naňho, potešila sa tomu, ako ju zobral z miestnosti, ako ju niesol, aby som si ja mohla žiť svoj život ešte chvíľu v spánku. Videla som už len na rukách odchádzajúci úsmev a potom už neviem čo.

  • 11. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 496x
  • 2
Duchaprítomnosť

Katarína Bagoči

Duchaprítomnosť

V pokročilej doobednej hodine, o štvrť na dvanásť, píšem sms správu o tom, aká som rada, že som s naším dieťaťom v parku, medzi kačkami, zeleňou, rybami v jazierku a vtákmi a nie v obchodnom dome, kde ak sa duša pričasto chodí nasycovať, nachádza vatu, je ňou takto vypchatá, stáva sa bábkou, obyčajnou plstenou bábkou, s čiernymi vyšitými krížikmi namiesto očí. Oči, ktoré ponúkajú pohľad plný krásy, plný človeka. Dieťa ju vezme do rúk, no po chvíli zahodí, pretože si vyžaduje človeka, živého človeka, živú mamu a živého otca. Najobľúbenejšie hračky, svojich rodičov.

  • 24. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 586x
  • 0
Kamarát

Katarína Bagoči

Kamarát

Vybrala som sa o desiatej na prechádzku. Pozrieť svet a nakúpiť. Urobiť drobný nákup k príprave obeda, ku ktorému ma inšpirovala kamarátka Anička. Vysvetliť duši, že potrebuje vzduch, polichotiť slnku, že dnes mu to sekne, takto svietiť, takto ma zohrievať, nakuknúť cez štvorčeky drôteného plota detského ihriska a pomyslieť si: ešte nie, ešte to má čas. Koníky, šmýkačky, cinkanie lyžičky o malý tanierik, vôňa, uspávanka.

  • 12. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 310x
  • 0
reklama
Medzi riadkami jednoduchosti

Katarína Bagoči

Medzi riadkami jednoduchosti

Páli ma jazyk. Pálenie je spomienka na dnešnú skvelú paradajkovú polievku s parmezánom, ktorú sme si dnes dali na obed v obľúbenej pizzérii, o ktorej hovoríme, že sa nehrá na to, čo nie je, a ak teda ceny neprislúchajú párku v rožku, tak nech je aj chuť toho gurmánskeho kúzla primerane talianska a nie bufetová či staničná.

  • 9. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 331x
  • 1
Hovoríme

Katarína Bagoči

Hovoríme

Presne v ten večer, (alebo to bola noc), som v duši počula: nezomrela, ona iba spí. V ten večer odovzdávania, v súperení umierania a nehy, keď bola spálňa plná prenikavej vône čokolády (pretože som piekla taký koláč), si mi taký vzácny a drahý, tie ostré a tupé hrany bolestí a povznesení, výstrel do výšky. Tak presne v týchto chvíľach som špiónkou vlastnej slobody. Využijem okamih, striehnem a potom zaútočím.

  • 12. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 366x
  • 2
Buon giorno, mio sposo!

Katarína Bagoči

Buon giorno, mio sposo!

2. august 2011 Som plná hluchých slov, čo počujú len samé seba no nič naokolo. Ako sa vysporiadať s touto uväznenou hluchotou?

  • 8. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 447x
  • 4
Délicatesse

Katarína Bagoči

Délicatesse

Škoda, že je 4:36 a nie aspoň sedem, osem. Ešte nie je čas, aby on, spiaci vo vedľajšej izbe vstal, vstal do sobotného rána, a ja by som mu mohla veľa rozprávať. Tak som zatiaľ v bdelom stave sama a môžem sa naňho iba pozerať, chytať mu ruku a experimentovať, chytí ma, nechytí ma? Pozerať na jeho otvorené ústa. Vždy má tak smiešne otvorené ústa. (Vtedy rozmýšľam, čo by s nimi spravila do nich naliata voda). Aj vo vlaku, ľudia pozerajú, smejú sa a ja na nich zagánim, že čo čumíte, starajte sa o seba, ja vám dám, takto sa mi z neho vysmievať.

  • 2. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 470x
  • 15
Zoznámenie

Katarína Bagoči

Zoznámenie

Píšem voľným prúdom, kým práčka perie tmavé veci pri 30-vej teplote, kým prebieha ten proces, ktorý je pre mňa symbolom pohybujúcej sa čistoty, píšem ti o vďake za to, že nie si nerozhodný mumák, čo nevie čo cíti, nerozhýbaný tridsiatnik, čo má stále času dosť, že nie si muž, ktorý je spokojný, keď má pravidelný sex, ženskú istú a rezeň na tanieri.

  • 15. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 524x
  • 5
reklama
Voňať figou a pekanovým orechom

Katarína Bagoči

Voňať figou a pekanovým orechom

Vo vidieckom chráme som sa zapozerala na závoj Panny Márie, na jej bosé nohy posypané kvetmi, zamyslela som sa, čím je krása Márie, čím je v časoch súčasných, čo by som si od nej mohla vziať ja, prečo by mala byť uznávaná kedysi a dnes už nie(?)

  • 23. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 639x
  • 11
Céder

Katarína Bagoči

Céder

O desať rokov staršia kamarátka s krásnymi deťmi mi pošepkala: váž si ho, má veľa dobrých vlastností, od začiatku som to videla, je krásne, že pri rozhodovaniach berie ohľad na teba.

  • 2. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 298x
  • 15
Kvety, vône, chute

Katarína Bagoči

Kvety, vône, chute

Nesiem tri žlté tulipány zabalené v papieri. Nesúca túžba niekoho obdarovať kvetmi. V staničnej trafike sa mi tulipány vyšmyknú a ja ich potom nalomené zbieram po zemi. Platím za špeciál o veľkonočnom pečení. Vaječno-likérové zákusky, malinové šarlotky, aby som mohla v ten čarovný čas gurmánsky tvoriť.

  • 27. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 389x
  • 2
Pery, báseň a poprchávanie

Katarína Bagoči

Pery, báseň a poprchávanie

Dnes príjemne poprchávalo. Krk mi hriali modré bodky na bielej šatke, nahnevala ma zraniteľnosť bodkovaných siloniek a cítila som bolestivosť pier. S pľuzgiermi, mokvajúce. Hovoríš, že keď sa usmievajú a bozkávajú, sú obrovské. Bledé jahody. Moje drobné brusnice.

  • 17. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 615x
  • 2
Dve maličkosti

Katarína Bagoči

Dve maličkosti

Šikovná gymnastka mi hovorí:

  • 16. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 341x
  • 6
reklama
Jemnosti

Katarína Bagoči

Jemnosti

Desaťročný sa ma na obede pýta:

  • 19. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 657x
  • 2
O mori, deťoch a (ne)súlade

Katarína Bagoči

O mori, deťoch a (ne)súlade

Zmazala som veci, ktoré som napísala, lebo mi pre tamtú chvíľu prišli nepotrebné. A teraz by som ich chcela mať poblízku.

  • 30. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 369x
  • 4
Odtiene: sivá a hnedá

Katarína Bagoči

Odtiene: sivá a hnedá

Cestou z práce ma prekvapil dážď. Začala som utekať, nevyhýbať sa kŕčovito mlákam, až sa mi myšlienky rozutekali a rozspomínali na prvý kontakt bretónskeho pobrežia a nás. Vystúpili sme z vlaku a všetko bolo čudné, neprímorské, tmavé. Domnelou cestou k nášmu miestu nás viedol francúzsko-guayanský černoch. Kráčali sme strnulí a ja som Boriskovi šepkala do uška, že sa bojím, že čo ak s nami niečo urobí, že čo ak nás zavedie inam, že čo ak sa k nám jeho kumpáni cestou pripoja. So vzrušujúcim pocitom, že sa pred tým cudzincom môžem takto poslovensky obávať.

  • 19. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 908x
  • 9
Silk & Sable

Katarína Bagoči

Silk & Sable

Neskoro  večer, keď mi pripadal krásny ako princ egyptský a vznešený ako leví kráľ, keď som v zrkadle zbadala odraz jeho bledastej tváre a velikánsky pohľad, tak v ten večer som mu povedala o Ginny. O Ginny z knihy, ktorej sa v okamihu, keď malo dôjsť k niečomu peknému a príjemnému, začali posmievať jej vlastné myšlienky.

  • 15. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 400x
  • 5
Tušenia

Katarína Bagoči

Tušenia

Dni sa nám skracujú, ležím v posteli úplne sama, páči sa mi počuť za oknom električky, tušiť ľudí, ktorí do nich nastupujú a z nich vystupujú, tušiť ich v opozičných panelákoch, nie samých - so svojimi životmi. Páči sa mi ležať, kým sa ostatní ponáhľajú, niekam, za povinnosťami, za možnosťami, za svojím výberom.

  • 18. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 061x
  • 11
reklama
SkryťZatvoriť reklamu